LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 5 August 2011

Hang Nie Orang Islam Ker Orang Myanmar ??

Assalamualaikum



Munkin segelintir dari korang tahu yang skrang nie aku dah bekerjaya.. Dah maju , tak macam dulu.. Hanya duduk di rumah, mengadap laptop setiap masa.. Satu Ramadhan tarikh bermulanya aku sebagai seorang pendaftar bertauliah.. Sapa yang berdaftar?? PATI atau pun nama saitifik nya, Pendatang Asing Tanpa Izin.. Jadi, tiap-tiap hari aku kena berdepan dengan geng-geng PATI nie..

Kerja nie kadang kala memerlukan kami untuk pergi ke banyak tempat.. Semalam, pejabat utama kami di Sg Petani tak beropersi kerna terpaksa bukak booth pendaftaran di kawasan pendalaman Jeniang.. Kampung Kalai namanya.. Situ, belambak orang Myanmar.. Ad la dalam 100 orang.. 

Di situ ada dua team pendaftaran, satu team syarikat kami, dan satu lagi syarikat lain, tapi bernaung bawah satu syarikat besar yang sama.. Jadi, kami bahagi, setengah untuk team kami dan lebihannya ke team lagi satu, untuk melancarkan pendaftaran PATI..

Yang tak bestnya, pekerja2 team lagi satu tuh tak puasa.. Adeiiiii.. Sakit ja mata aku nak menengok nyer.. Rilek ja hisap rokok Alamondo depan aku ngan co-workers aku.. Demnn.. Pastu rilek jer hirup air dua tiga das.. Whatdefish la.. kalau orang Myanmar tuh haruslah, depa bukan posa pun.. Lantak la depa.. Nie orang Melayu, Islam, cakap Kedah bukan main fasih lagi, jawab salam, tapi hampeh.. Puasa tidak..

Nak jer aku sekeh kpala diorang, tapi apakah daya.. Boss besar team aku, yakni ayah aku pun tak kata apa, apatah lagi kami watak kerdil dalam team tuh.. Kalau aku tegur, takut diorang cakap yang isap rokok tuh tak batal plak.. Tapi kalau dia cakap camtuh, siyes aku flying kick.. Orang suroh blaja agama kat skolah dulu takmao.. Dah sah-sah la batal ngeng.. Yang hirup air tu plak pompuan, taktau la kalau dia ABC ker, tapi tak yah minum depan kami.. $%^&*..

Opps.. bukan mencarut yer.. hehe..

Nak jer aku flying kick diorang


Erm.. Apalah nak jadi kat orang MELAYU Islam nie?? Ingat dok lam hutan tuh, Allah tak nampak ka? Kang aku repot kat JAIK baru tau.. Caitt..


Sekian


p/s: Puasa la yer... Sebulan ja.. Tak mati pun kalau tak makan 14 jam..
p/s: auto-publish .. :D


12 membebel dan merepek:

report jer...bengong ker apa bulan poser x poser....gggggrrrrrrrrrr~

Orang Myammar tu pon pose la. Dorang yang dari suku ronghiya kn islam. Report je kt jakim

itu lah.. kita yg islam tak bawak imej islam... cemana orang nk tertarik.. :)

tudiaaaaa. USTAZ DZARIEF mai dahh. hahaha

perghh. flying kick jek. muahaha, yang perempuan tu saja nak cabar iman orang puasa kot. hehe

Nuddyra: haha.. malas.. nnt banyak pulak alasan depa.. lgpun big boss x kata apa.. so let it be la..


Allif: Erm.. setengah2 jer.. yg smalam tuh kbnyakan x islam


Aiman: tu la pasal.. malau woo



Fain: aik.. perli nampak.. Haha flying kick nnt kurang phala posa aku

report ja, keh3

flying kick nanti susah :p

tanye islam ke x..asal islam jek, suh jek pej.agama tangkap..haha

Sergent: haha.. rider kick ok kot..


Ecah: malas la nk tnya.. rider kick sedas dua ble?? hehehe

tah2 deme 2 bukan islam ke ? HAHAHA adesss..2la pose sbb tkut org rmai je..bila tade org,engat boleh la makn ssuka hati je..engat ALLAH x nmpak kot -.-'

islam ler.. dah ble jawab salam bagai.. Islam yang kesesatan kot

bagi je flying kick..hee..baru dorang rasa..(^^,)

Ezad: haha.. dalam pertimbangan..hehehe

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More