LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 16 August 2011

Anime Pecah Kepala & Punggung

Assalamualaikum

Hari nie gua ada post satu kebenaran pasal diri gua, yang gua nie suka tengok power rangers.. Maybe rakan-rakan fb tau la, sebab profile pic gua memang gambo power rangers hijau.. Gua tanya, normal ka kalau gua still tengok power angers taktala umur gua dah 21, dan ramai jawab YES.. Perfectly normal, dan mereka juga suka tengok kartun, generally..

So, sini aku nak kongsi sikit anime yang aku layan, yang boleh membuatkan orang yang tengok tuh lebih matang secara tak lansung.. Kenapa? Sebab kalau tengok anime-anime nie, konferm pecah kepala & punggung..

Kenapa pecah kepala? Kenapa pecah punggung? Nanti aku habaq naa.. Stay tuned..

Ok, aku list kan kat bawah.. Siap bergambar lagi..

1. Code Geass: Lelouch of Rebellion

Top class anime.. Tak rugi aku bli DVD original.. Nasib dapat diskaun dari kedai tu sebab gua nie pelanggan setia.. Anime penuh aksi, konterversi, cintan cintun sikit, dan paling penting sklai, anime yang memcahkan kepala.. Cerita dia memang kompleks, banyak pusing-pusing,susah nak paham dan extremly super cool.. Whahaha



2. Detective Conan

Gua percaya, ramai yang layan anime nie sebab selalu tayang kat tv3 time cuti skolah.. Hari sabtu ngan ahad pun ada.. Walaupun slalu nya penonton ble selesai kes tuh lagi laju dari Conan, tapi selalunya nak jugak tengok sampai habis.. Nak jugak tengok aksi Muri tertidor kan.. Hahaha.. Memang kadang-kadang pecah kepala memikirkan kelogikan cara pembunuhan itu.. Korang ada terpikir tak tentang kelogikan yang setiap pembunuhan berlaku bila conan atau mouri ada.. ermm.. Memang pecah kepala.. Whahaha



3. Stein's Gate

Anime yang paling latest aku layan.. Still on going.. Penuh suspen dan tragedi.. Mad Scientist, Houhin Kyouma, watak hero, dah jumpa cara nak time travel.. haha.. Macam biasa, ada kaitan dengan time paradoks .. Yang membuatkan aku pecah kepala adalah mengenai sains yang digunakan untuk time travel tuh dan semua teori-teori gila mengenai time travel.. Whahaha










Ok.. Aku bagi tiga ja lah.. Bukan korang nak baca pun kan.. Mesti skip sampai konklusi nya.. tak pun komen tros.. hahaha..

Owh lupa lak..Sebab pecah kepala kerana bila tengok anime nie, kena banyak berpikir..Tak da la pasif sangat bila tengok katun kan..

Sebab pecah punggung?? Aku slalu tengok anime/movie sambil duduk atas lantai mozek bilik ku yang sejuk.. Wuuu.. Bila duduk lama-lama, memang boley retak tulang punggung aku.. Hahaha.. So sedikit nasihat, jangan layan anime sambil duduk atas lantai.. Duduk lah atas katil yang tak keras macam katil aku, agar mendapat kenikmatan melayan anime yang sebanar.. Whahaha

Nak tau mana aku download smua anime nie? Tanya la.. Kalau ramai tanya, insyaAllah aku koba.. Siap buat tutorial lagi, munkin.. ermmm


p/s: drama siri jepun Detective Conan baru dah kluar.. Watak hero dah tuka, tapi Ran masih sama.. weeee

27 membebel dan merepek:

sape lak hero?

ko download kat mana?

tak penah mis detctive conan kuttt.. tv layan, komik pun layan.. movie baru jer tak tengok lagi.. huhuhu..

no 1 & 3 tuh mcm best ja..
tp mmg best ka?

serius..detective conan memang best..kagum kot dengan cara dia seleseaikan kes..huhu~

Haha sengal, spe suoh kau duduk atas lantai smbil layan anime. kekeke layan ahh one piece wehh ! bru syok :D

Keroro: hah.. nnt aku bgtau.. stay tuned.. :D


Farahin: komik slalu lost trek.. nk baca english punya, kompleks sangat.. wahaha.. tunggu kedai jer la.. wuuu


Mizz_ainaa: best wooo.. highly recomended

Nad: ada2.. dah tengok habis.. manga pon baru ja habis... alalala


Ezad: haha.. aku lagi kagum dngan Mouri..haha


Nabilah: hehe.. sejuk sikit.. ngee..one piece tak layan sangat anime.. cuma tme lawan2 ja baru dwnload... hehe

faberet wor cite detective conan!urm xtau lak dah tuka hero. cam ade ketinggalan je. urm..nanti google =P

GTO lyn?

Miss Jue: drama siri ja.. katun still sama.. tuka pelakon jer.. dia amik yg muda sikit.. hehe

GTO.. errr.. dah try nak layan, tapi tak melekat la.. wuuu

hehehe kau mcm kwn aku..
kaki anime .. hehe..
ish3 .. xde la camtu,datag2 tgk tajuk terus komen .. jahat betul hahhaha :D

aku suka conan..xmerapu...best!

haha. aku bangun awal semata mata nak tengok conan. wakakaka. 10 pagi tu kira awal lah kan kalau waktu cuti ? haha

hah..download mane je?mmg x miss conan..nak cari naruto sekali..huhu

nanti conan jd besa balik tak eh?
aku tak penah tau. huu~

alif haris: kaki anime? ble gerak tak?? klu 3D ok kot.. hahaha
ada gak spesis camtu.. tk baca then komen... hehe


Nizam: mouri la merapu.. haha


Fatin: awal lagi.. aku slalu kul 1 bru bngun tau dak.. haha

aisyah: hehe.. nnt kita kabo.. stay tuned

apel: hibari dah adaa ubat bg jadi besaq.. tapi tak permenant.. lama lagi nk habis.. geng baju itam tak dapat gih.. hehe

haha..mouri kejenya tido je..haha~

ala kat anime sensei pun bole donlod.hakhakhak da tau da. hanie ngan Jue pun kaki anime ngan manga.

suke tengok sebab jalan cerita best ngan kaler yang menarik. selalu terpikir, kreatif sungguh pelukis, penulis yang cipta anime tu.

tgok conan je rajin...lain x tau..hoho

ezad: haha.. hero .. biasa la.. hehe


Miss Hanie: oo.. slalu dwnload kat animecrazy.. cepat klu pakai idm.. :D

mmg.. suka tngok cara lukisan dia.. dari kecik suka.. :D


Ecah: conan best.. lagipun dah old skool.. :D

Haha aku tgk one piece emo weh :p
kekeke sedih time abg dia mati.

nabilah: haha.. emo sangt nie.. hhehe.. tapi siyes, mmg touching la.. sob sob..

detective conan best!!!! saya dah tengok detective conan yang jepun. huhu :D

detective conan best!!!! saya dah tengok detective conan yang jepun. huhu :D

ira: yup.. tapi kalau baca manga, mmg stress.. tak habis2... haha

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More