LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday 11 August 2011

Aku Takut... Ya Allah Lindungilah Aku !!

Assalamualaikum

Benda apakah yang boleh menakutkan anda? Kucing? Hantu? Pocong? Tikus? Lipas? Belacan? Bencana alam? Peperangan? Ya.. Munkin bagi sesetangah orang..

Total Destruction: Devianart
Tapi di ketika ini, benda yang aku paling takut dan gentar adalah kehancuran umat Islam di Malaysia.. Seperti yang kita semua maklum, isu Makcik Hajjah memang dah makin meletop skrang, selepas Gaysec konon-kononya mendedahkan identitinya.. Banyak bloggers yang publish kan entry mengenai isu nie.. Dan aku pun tak keberatan untuk membaca entry-entry tersebut..

MasyaAllah.. Alangkah terkejutnya aku bila dapat tahu begitu ramai rakyat Malaysia yang beragama Islam dan berbangsa MELAYU yang menyokong ideal korup Makcik Jah nie.. Ada group di FB yang khas untuk mengumpul orang-orang Melayu Islam yang sudah murtad, ataupun merka yang munafik, hanya Islam di kad pengenalan tapi menafikan Islam dalam kehidupan.. Group tuh dibuat untuk membincangkan idealisme sonsang mereka, dan mengutuk-ngutuk kesucian Islam.. Astagfirullah..

Diriku seolah-olah kena tembak dengan biji-biji saga snapang kayu buatan budak-budak.. Walaupun tak membunuh, tapi kesakitannya jelas dirasai.. Bila aku baca shotscreens yang ditempek dalam entry blog lain, mengenai perbualan ahli group-group anti Islam nie di fb, erghh begitu sebak.. Sakit dada nie bila membancanya.. Aduss.. Apa la nak jadi dengan Malaysia sekarang nie??

Butakah kita? Pekak kah kita? Kenapa tak dak tindakan yang diambil? Jahilnya kita... Kiamat nak dekat dah.. Dajjal akan muncul tak lama lagi.. Rasa-rasa sapa lah yang bakal jadi pengikutnya?? Dan siapakah akan berjuang bersama Imam Mahdi?? Dunia akan hancur dan lesap bila masanya tiba..Astagfirullahalazim.. Mintaklah keampunan dari Allah, bertaubatlah sebelom terlambat.. Jangan lah kita sebagai umat Muhammad, umat terbaik, bertukar menjadi umat yang derhaka..


Help Me ! I'm scared

Ya Allah.. Aku sungguh takut sekarang nie.. Lindungilah aku dari kejahilan, dan jauhilah aku dari melakukan perkara-perkara yang boleh menduakan-Mu..

15 membebel dan merepek:

aku tak sanggup nak baca segala benda yang makcik jah tu tulis. baca dua tiga ayat. aku dah tak boleh sambung. serius sedih dgn umat sekarang. haish

serius.. aku pun sedih (takpa kan ckp aku).. makin teruk sekarang.. Islam makin dipinggirkan.. Islam atas dasar nama saja.. praktikalnya tidak.. Moga Allah lindungi kita.. aku pun takut sekarang.. seriously takut..

aku sendiri pon terkedu..

betol..terkejut gak ade rupenya kump yg menghimpunkan golongan murtad dimsia... tal tahu la penyertaan dalm tu betol2 murtad ke ape..tp, ramai kot..terkedu..semoga dibukakn pintu untuk mereka bertaubat

nauzubillah.semoga Allah pelihara iman kita T_T

yang paling berdosa pemimpin kita lah kan? Macam mana boleh jadi macam ni. . aku takut nak amik tau sangat pasal benda ni, nanti aku emo. huhu. .

fokus untuk ubah diri sendiri kemudian ubah kwn2 ke arah kebaikan lepas tu ubah orang2 kat tempat kita belajar then ubah negara dan ubah dunia pulak satu hari nanti.

semua bermula dengan kita. ecewah..smngt pulak aku harini. :P

Fatin: aku pun sedih baca.. dia kutuk Nabi kita senang2 jer.. panas hati woo


Aiman: InsyaAllah.. Banyak2 berdoa ya


Keroro: smua patutnya terkedu.. Dah islam dimainkan camtu.. sedis

Miss Soly: betol.. kita doakan mereka.. jangan marah, tapi carilah penyelesaiaan yg terbest.. :)



Asnizzis: nauzubillah.. insyaAllah


Apel: entahla.. nk salah kan sapa pon tak ble.. Islam dah makin hilang dalam jiwa masyarakat kita..

moga2 kita semua selamat dari bencana murtad tu.. amin..

Sha: insyaAllah.. bnyk2 berdoa.. :D

aq makin hairan la dgn manusia zaman skrg ni..=_=

entahlah. tak tahu nak cakap apa. saya tak tau menahu pun pasal ni. baru pertama kali baca ni. banyakkan berdoa. minta pertolongan dariNya. insya Allah kita sentiasa dalam lindunganNya. aminnnn~ :)

ezad: kita nie kan bui.. makin lama makin banyak yg meletop..


Hira: amin ta rob.. insyaAllah banyakkan berdoa.. :D

seriusly,takot dengan dunia sekarang..da macam nak kiamat da.huhu
mintak dijauhkan segala yg menyesatkan..:)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More