LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 26 August 2011

18SG: Ciri-Ciri Orang Yang Aku Benci

Assalamualaikum

Sebelom korang bacaentry nie, aku nak warning awal-awal.. Nie entry aku taip waktu berada dalam keadaan yang super emo... Emosi yang marah dan meluat.. Kat sapa aku takmo citer.. Jadi, sapa-sapa yang turut berada dalam keadaan emo tak stabil tuh, baik jangan baca entry nie.. Takot nanti bertambah emo..



OK.. Benci nie bukan nya bleh wuud secara tetiber, ia nya perlukan tenaga pekerja yang ramai yang sanggup pergi dari rumah ke rumah untuk bertemu penghuninya dan bertanyakan soklan2 upsr.. EHhhh.. Silapp.. Itu BANCI, bukannya BENCI.. Cettttt

Benci nie aku rasa bleh hadir bila rasa meluat itu dicampur dengan rasa amarah yang teramat.. Betol tak?? Entah ler, malas nak bukak kamus untuk cari definisi yang betol... Bukan nak jawab soklan SPM pun kan..


Apa kriteria orang-orang yang akan dibenci aku?? Erkkk.. Ko artisss ker nak benci-benci orang?? Lantak la kan.. Hehehe..

1. Orang yang tak menjalaskan tugas sebagai Khalifah Islam
-Ini untuk penganut agama Islam jer ek.. Apa tugas kita?? amr makruf nahi munkar.. Buat apa yang Allah perintah, tinggal apa yang Allah larang.. Senang jer,, Kalau takleh nak buat, pegi mampos.. Gali lobang tanam mayat sendiri.. Cettt


2. Orang yang tak reti nak hormat orang lain
-tak kira la hang orang muda ka, orang tua ka, semangat nak hormat orang lain tuh mesti mau ada.. Paling kurang lemparkan senyuman bila tengok orang... Ini tak, waktu tengok pompuan seksi seksa baru nak tersengih macam kambing.. Kita hormat orang, orang hormat kita.. Senang.. Tak susah pon


3. Orang yang suka mengeluh

-aku memang hangit kalau jumpa orang yang suka mengeluh 24/7 *bukan MAX247 yer*... Kalau benda dah nak jadi, jadi jugak... Kalau benda tuh dah tak boleh nak ubah, toksah la dok mengeluh.. Redha ja.. Kalau over-mengeluh, silap-silap kita bleh dikategorikan sebagai orang yang melawan takdir Allah.. Ingat tu..


4. Orng yang suka marah lebih-lebih
- contoh: Si Ibu marah kan anak nya sebab tak basuh pinggan lepas makan.. Patutnya marah lah sebab tak basuh pinggan ja, ini tidak.. Melarat sampai suma benda dalam umah tuh tak kena, tengok tv tak boleh, lampu luar tak bukak, cadar bilik tak basuh, kain tak lipat.. Habis satu umah tunggang langgang.. Apa jadah..Itu ukannya amarah, itu giler namanya.. "Be specific, focus on on thing at a time, then everything will be fine"..


5. Orang yang over-ego
-pernah jumpa orang yang camnie?? Aku pun taktau nak olah camna.. Korang pikir la sendiri yer..


6. Orang yang tak reti nak jaga perasaan orang lain
- ini ada kaitan dengan yang no 3 la kan.. Kalau orang dah cuba buat sesuatu dengan terbaik, kalau korang tak puas ati jugak, pegi mampos.. Cuba la selami jiwa dia sama, ini tak.. Kira nak komplen jer memanjang.. Silap ari bulan, kena flying kick.. Cett



Hah.. Aku list-down 6 ja lah.. Ada banyak lagi, tapi aku dah malas.. Bila malas bercampur ngan kemarahan , memang susah nak buat kerja.. So, aku nak chill dulu.. Download anime 2 3 episode, tengok puas-puas, main dota satu round, baring baring, bermonolog, cakap ngan dinding, cakap ngan jiwa.. Hahaha.. InsyaAllah sbelom sahur aku cooldown..



Marah tak bleh lama-lama, dan juga jangan lepaskan kemarahan tuh kat orang yang tak berkenaan yer.. Cari la cara untuk memadamkan kemarahan anda.. InsyaAllah, hidup akan lebih happy dan ceria.. Macam aku.. Hahahaha..


Jom, aku nak balik umah dah.. Nie aku tulis waktu kat kampung.. Jumpa dalam dua jam lagi yer...

Sekian
Wassalamualaikum



p/s: sila komen banyak-banyak untuk membuat kan hariku bertambah ceria.. :D





12 membebel dan merepek:

erk...harap nad x tergolong klngan org yg dbenci... -.-

jangan marah2 beb..chill..manusia..mcm tu la..

Dlm emo2, msh gak tselit lawak hihi. Ok la tu, jgn folo sgt. Kang kita yg ikut emo x tentu psl =)

Kalau ko keja kat ofis aku, xtau bape lama ko dpt bsbr hahaha

eh, sape tak emo kalo org tu ade 6 perangai di atas... tap nak wat asshaaneee..bersabar lah :)

chill beb...aku smlm panas hati gak ngn org...sbb dia plan nak jumper tp dia buat keadaan seolah2 aku yg beria2 nak jumper dia .....bikin panas hati jer !!!...tp mls nak panas hati lamer2...chill !

takleh bla. .komen byk2 utk wat ko ceria. hahaha

cuak aku bace nih, risau. tah-tah ko maksudkan aku kan..perhh cuak cuak~~ huu. .

Nad: eh.. tak tak.. konperm tak.. insyaAllah tak.. hehe


Aisyah: gua dah chill.. hehe..


Jue: haha.. x per.. kiter klu emo tak tunjuk kat org.. simpan lam jiwa ja.. haha

Miss Soly: erm.. sabor jer la.. tiap2 hari sabo, bley habis sabor nie.. hahaha


Nuddyra: haha.. sama2 la kita chillex yer.. hehehe


Apel: ko tak de kena mengena la.. chillex sis.. hahaha.. :D

ak xsuke org kentut dlm kete

hahaha. serius, tergelak ok! sebabnya, saya memang tak dikategorikan dalam senarai. tapi, saya setuju sangat dengan kenyataan tersebut

p/s: skemanyalah ayat =____= hahaha :p

ANON: aku suker.. bley men tuduh2.. haha


Hira: haha.. lawak ker?? :p

yeke hidup ko ceria n happy??hurmm...

:P

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More