LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday 11 July 2011

Sebab BERSIH, Polis Dibenci

Assalamualaikum

Sebelom ketibaan Harry Potter kat pawagam Malaysia nie, ase-ase isu BERSINH nih la yang paling hangat?? Ker isu nie?? Korang pilih sendiri yer.. No komen pasal benda2 tuh..

Tapi, ada satu benda ja aku nak komen pasal BERSIH nie.. Korang join ker?? Alhamdulillah la tak join.. Bukan menghalang atau kondem ke ape, just rasa macam buang masa+duit+ tenaga jer pegi pehimpunan tuh.. Aduyai..
Yang tak pergi mesti curios kan pasal apa yang jadi hari tuh.. Mesti kita cari video-video yang latest, yang HD gituh, nak tau update pasal BERSIH nie kan.. Ooohh.. Aku pun cari gak.. First video aku tengok, membe aku yang post kat fb..

Memang geron beb.. Cam orang naik gila pon ada gak.. yang best tuh bila polis sergah "ORANG SUWOH JALAN, JALAN la !! ".. Mesti ladies2 ssumer tuh tekejut kan.. Hehe



OK lah.. Sebenarnya, aku nak komen la kan, bila korang tengok video2 atau gambaq kat intenet, korang rasa boleh blah konklusi penuh ker pasal bersih nie.. Bukan apa, just aku tengok ada la lima enam orang membe fesbuk aku dok marah2 kerjaan, marah TV1,2,3,7,8,9 , marah semuanya yang da kaitan ngan kerajaan.. Aku tak kesah sangat, tapi yang korang nak marah lebih-lebih kat POLIS tu pehal??
Nak tanya la.. Korang keja polis ker? Ada saudara mara jadi polis? Mak bapak korang polis? Keluarga polis?? Kebanyakan akan jawab takkan.. Senang crita, banyak dari kita tak tau apa yang sebenarnya para POLIS ni hadapi sebab BERSIH nie.. 

Aku?? AKu anak seorang pegawai polis di Sungai Petani.. Ok?? Mesti korang fikir, "alah dok sungai petani, tak kena mengena".. Korang salah  ler.. Ayah aku la yang bertanggungjawab mengatur dan mengerahkan anggota-angota polis kontijen Kuala Muda/Yan untuk dihantar ke KL..

Yer yer.. Memang diakui , kalau korng tengok video kat youtube tuh, nampak cam banyak jer polis yang ganas kan.. Siap tembak gas pemedim mata kan.. Ok cuba fikirkan.. Korang rasa POLIS nie suka-suka ka nak berkasar ngan orang awam..?? Kadang2 yang peserta BERSIH tuh yang buat terhegeh-hegeh, meracau macam hilang kal.. So, untuk keselamatan orang lain jugak, POLIS tuh tangkap la dia, tenangkan dia..

Kalau korang kata polis nie jahatla, takkan la semua yang diatangkap tuh disediakan makanan buffet, disediakan tempat semayang yang selesa?? Pikirlah sendiri yer..

Ermm.. Maybe ramai yang tak setuju ngan aku, tapi tak kesah la.. Ini hanyalah pandangan dari seorang anak polis yang melihat ayahnya sibuk dengan PEM-BERSIH-AN  nie..



Lusa, ayah pegi KL, ada meeting.. Maybe pasal bersih la kot.. I dun know.. Never ask..
Aku plak, lusa pegi KL gak.. Tengok arsenal lawan Malaysia.. HAhahahha..

Sekian.. Wssalamualaikum.. :D

20 membebel dan merepek:

haa anak polis dah bersuara. haha
chill chill ;DD

per kate kaw intview bpk kaw psl besrih..hehehe :D

jom usha
http://nokakashichi.blogspot.com/2011/07/pemikiran-yang-jauh-lebih-baik-daripada.html

apel: tak bersuara la.. menulis jer.. hehe

No Kaka just Messi: haha..takut do nak interbiu bapak aku.. kang kena karate..haha

betull.. kesian Polis... Dah kata perhimpunan haram, nak pergi juga.. kemudian cari kelemahan polis dan sebarkan yg polis lakukan keganasan la... buat ini salah, buat itu salah..

Myza: itulah.. kedegilan tak kena tempat.. hampeh.. klu la diorang berhimpun camni untuk protes yahudi memang syok kan.. hehe

Aku tak pernah nak salahkan POLIS lagi lagi pasal perhimpunan BERSIH ni.. Ramai kata polis ni kasar.. Adoiyai.. Dahlah orang beribu camne polis nak berlembut??? Giler ape..

d-tieah: ermm.. kasar bertempat .. dah arahan kena la ikut kan..

perrgh,bila polis punya anak dah bercakap...kekeke.aah,sokong.tindakanpolis memang wajar.tapi bersih pon xsalahkan???hehehe ^.^

cheqwa: erk.. tak kater pon BERSIH tu salah.. just matlamat tak menghalalkan cara.. :D

No Kaka just Messi 2 kaw tjukan kat aku ke??hahaha

kaw borak2 jelah ngan bapak kaw..kaw record senyap2..kaw upload kat blog..bru femes bpk kau...hahah :D

No kaka: haha.. sowie.. payah benor nak eja nama ko.. hehe..
nak rekod ker.. erm.. cam mision impossible lak..haha..

aku sangat setuju dengan pandangan ko nih...selalunya kalau benda-benda macam nih, Polis jugak yang dipersalahkan...kenapa??? Padahal Polis lah yang menjaga keamanan Malaysia selama nih, penat kalau nak layan orang yang tak faham apa maksud keamanan macam peserta perhimpunan BERSIH yang KOTOR nih...
aku harap sangat benda-benda macam nih tak berulang....SERABUT sangat aku tengok....argghhh

sebab blog KUNING polis disalahkan..
nad mintak maap kat ayah kamu.. -.-

Mr perfect: hehe.. entahler.. maybe dah ada lam list tugas2 polis untuk dibenci rakyat jelata..haha


Nad: hntar surat mohon maaf directly kat ayah aku ler..hehe

sebagai seorang penulis, tulisan itu suaranya.
ahahaha geli pulak. .

apel: haha.. ko nie mmg suka geli-geli ek?? hehe

bagi saya, BERSIH ni menyusahkan warga tempatan.

I dont trust BERSIH :)

schaze: ermm.. entahler.. lain org lain pendapat.. tak salah klu nak berhimpun.. ikut jer la kata polis kan.. bukannya susah pon..

polis pon mangsa keadaan.. aku tak skeptik sgt psai polis ni.. sbb member aku pon ada gak yang keje polis... aku pon kesian gak kat polis... terpaksa turun KL dari jauh...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More