LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 29 June 2011

Hang Toksah Nak Mengada !!

Assalamualaikum..

Hari nie hari rabu kan?? 29 Jun.. Ahha..!! Tranformers 3: Kegelapan Bulan dah kluar.. Aper lagi.. Telepon la membe2 anda, sepupu-pupu anda, abang adik angkat anda, ajaklah mereka ke wayang yang terdekat..
Jom Jom..Layan 3D pun cambest nih..





**
**

Tetiber.. 
Remote control Astro kaler biru, harga RM10.50 beli kat pasar malam TRJ berterbangan laju, berpusing-pusing macam boomberang melayang ke kepala Jarip..

ADOI.. 

"Hang letak tepon tu Jarip !! Hang nak ajak membe hang pi tengok Transformers kan?" tenking ibu Jarip

"Yer la.. Hari ni kluar.. Nak pi la tengok"  jawab Jarip

"Hang toksah nak mengada.. Hari ni 27 Rejabb tau dak? Isra' Mikraj.. Hang pi dengaq ceramah-ceramah kat masjid nuh.. Haih.. Dok buat gila pi tengok transformers tu watpa?.. Wayang tuh minggu depan pun boleh.. Bukan transformers tu nak lari mana pun.." kata ibu Jarip sambil mencekik pinggang..

"Yer la.. " jawab Jarip keinsafan

**
**

Tu dia.. Ganas sungguh mak Jarip tu yer..Hehe
Ok.. Ambik pengajaran yer.. Esok penuhkan lah majlis-majlis ilmu yang masjid-masjid adakan, jangan lah berpusu-pusu ke wayang sebab nak layan Transformers.. 

Tahan la kejap nafsu tuh..Isra' Mikraj kita sambut sekali jer stahun.. Apa salahnya kalau kita pi dengaq ceramah ker , forum-forum ker, Manis tak Kurma nie ker.. Kan lebih elok.. Kalau tiap-tiap tahun kita amalkan benda nie, dah kira kita beristiqamah.. Beribadah secara berterusan.. Ingat.. Allah lagi sukakan orang yang beribadat sedikit tapi berterusan daripada orang yang beribdat dengan banyak tapi berkala sahaja..



Sekian
Wassalamualaikum


p/s: konferm hari nie banyak orang review filem transformers.. Hadeiii..

5 membebel dan merepek:

itu yang sepatutnya..jom pi surau...

puteraduong: jom.. lets go..

hahaha... bagus! anak yg taat... huhu (^_^)

apel: uihh.. laju kemain.. len kali ajak ler.. hehe


Shuk aRchie: hehe.. standard.. klu dah kena lempaq remote camtu mau tak taat.. haa

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More