LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday 6 June 2011

Apabila Warga Senior Belajar Komputer.. Kecoh !!

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia

Korang dah baca post pasal windows 8? Belom? Klik sini kalau nak bacer yer..

Waktu aku menaip pasal entry windows8 tuh sebenarnya aku tengah dalam bangkel belajar macamna nak guna Microsoft Access.. Nerd ?? Aku dipaksa ok.. Mak aku paksa aku ikut dia pegi bangkel tuh.. Padahal benda tu untuk pekerja-pekerja hospital dia jer.. Tapi tak per la.. Ilmu nie kalau belajar tak rugi pun.. InsyaAllah berguna jugak nanti.. 

Tapi yang tak bestnyer, dalam 11 orang yang ikut bangkel tuh, aku sorang jer budak-budak..Yang lain sumer dah senior, umur 35 tahun ke atas.. Memang tak best.. Dok jer senyap-senyap sambil curi-curi tulis entry.. Hehe..
Nasib baik la yang mengajar bangkel nie bukan senior.. Cikgu pompuan, muda lagi dalam 25-an gitu, ble tahan lawa nyer, rasa tak kawin lagi, macam da chance..Hehehe.. Gatai terok aku nie.. Bukan per, biasalah aku ni memang suker menghargai sesuatu yang cantik..


Sebenarnya aku nak crita la, bila warga-warga senior nie nak belajar benda baru, lebih-lebih lagi programming komputer yang paling latest dan yang paling jarang orang guna, memang kecoh.. Pok Pek sana.. Pok Pek sini..Sikit-sikt cikgu, sikit-sikt cikgu.. Tanya macam-macam.. Hehe.. Bukan mengutuk yer.. Cumer lawak jer tengok keadaan nie.. Awek Cikgu yang mengajar tuh pun tak senang duduk.. Kejap-kejap pegi sana, kejap-kejap sini.. 

Alah benda nie memang biasa la kan, zaman-zaman senior-senior nie dulu mana ada windows 7 ker, vista ker, dota ker, Microsop Opis ker.. Paling biasa pun pakai word, excel, power point, tu pon version lama..
Jadi, bila kena belajar Microsoft Access 2010, mula ler.. Kecoh habis..

Tapi itulah realiti kehidupan.. Setiap kali tarikh di skrin telefon bimbit berubah, maka berkuranglah hari kita untuk hidup di atas dunia nie.. Apa yang dihadapi oleh warga-warga senior tuh akan melanda diri kita jugak.. Kita mungkin tergelak dan geli hati melihat telatah mereka mempelajari penggunaan komputer, tapi itulah yang akan terjadi kepada kita pada masa depan nanti.. 

So, pengajaran nyer di sini ialah...erkk.. Aku pun tak tau.. Pikir lah sendiri ek..
Sekian.. Wassalamualaikum..


0 membebel dan merepek:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More