LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 21 June 2011

Cara Nak Follow Blog Lain Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam satu malaysia

Sehat ker ?? Alhamdulillah.. Semoga kita berada dalam keadaan sihat selalu..

Ok.. Entry kali nie aku buat untuk membe aku sorang nie, En Firdaus Slihin.. Dia tanya, macam na nak follow blog orang lain.. Hehe..
Soklan simple ja kan?? Tapi x per.. Dia bertanya , maksudnya dia x kan tersesat dah lepas nie..
Setakat memori yang aku ada, cuma dua cara yang wujud untuk follow blog orag lain..



#1. Tekan Butang FOLLOW di blog orang lain

Butang follow nie slalunya ada kat sidebar sesebuah blog, kalau tak pun ada kat bahagian atas blog.. Tapi, kadang-kadang kita dah follow, tapi tak meninggalkan jejak kia dengan betol. Sebelom confirmkan kita akan follow sesebuah blog itu, kena pastkan sesuatu.. Pastikan profile kita ada website blog kita supaya senang blog yang kita follow tuh untuk jejak kita balik.

Perhatikan gambar nie

Klik untuk pencambahan sementara
Ok.. Nampak tak EDIT OPTION tuh.. Klik dan dalam tu ada ikon untuk tambah atau buang link.. Masukkan link blog anda dalam tu.. Dah siap, tekan follow.. Selesai..


# 2. Copy paste url Blog lain

Tengok gambar nie plak


Kat dashboard korang, ada satu button kat bawah, button ADD.. Tekan dan akan kluar macam dalam gambar kat atas tu.. Korang copy link blog yang korang minat, paste kan kat kotak tu, dan tekan follow.. DONE.. Simple ja..

Aku sarankan step yang kedua sebab ia nya simple dan cepat.. Tapi kena pastikan profile kita updated dan ada link blog kita jugak..
_______________________________________________________________________________


SO Fidaus, hope this will be a help to you..
Nak terjah log dia KLIK kat banner bawah.. Dia baru lagi.. Support him..


Wassalmualaikum

7 membebel dan merepek:

perhhh...terharu siot...ko wat semate2 untuk aku???im touch...haha..
thanx 4 da info bro..aku budak baru blaja..byk nk kene blaja niyh..

sama la.. tapi blog ko lagi lama kewujudan nya dri aku punyer.. aku baru 3 bulan kot..haha

dzarief, ajak masuk group lah. hehe

nice kot, sifu dzarief :P

sergent: okeh2.. nanti aku ajak.. tapi kena tnya dia dulu..takut dia tak sanggup menanggung notifi yg belambak

Syaimz: thx..

Firdaus: membe2.. nnt kau dah femes jgn lupa aku ek..Sob sob

sometimes the easiest is the hardest

Andrick: That so true.. Haha !!

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More