LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday 24 July 2011

Anwaq Berahim Mai Sg Petani -- Part 2

Assalamualaikum

untuk baca yang 1st part nyer, klik kat link kat bawah..
http://zuhdifreak.blogspot.com/2011/07/anwaq-berahim-mai-sg-petani.html

Malam nie Sg Petani kecoh.. Tempat tinggal aku yang terdamai dan teraman nie dah kecoh malam nie.. Semua nya gara-gara geng-geng PKR tutun sungai petani.. Banyak otai2 besar ada.. Tapi malangnya satu pun aku tak kenal kecuali Anwaq Berahim.. Aku bukanlah seorang pemerhati atau pengikut politik Malaysia..
Aku nie jenis "let it be".. Senang hidup.. Bila nak mengundi nanti barulah aku fokus pasal politik nie.. Skrang ngah study gih, jadi abaikan jer benda2 nie.. Sory melalut..

manis jer dia senyum :D


Pehimpunan nie tengah diadakan di Dewan Serbaguna Leap Seang Kor.. Dewan nie memang tak jauh dari rumah aku.. 5 minit perjalanan menggunakan sepasang kaki.. Kalau naik "kuda putih" 2 minit leh sampai.. Pergh,. tadi lepas ambik adik aku dari tuisyen saja2 la nak lalu jalan belakang untuk balik ke rumah.. Dan jalan nie boleh tembus ke dewan tuh, tapi gua tak bani la nak lau.. Just nak elakkan roadblock yang belambak kat mainroad.. Adeii..


Aku rasa malam nie ayah aku balik lambat kot..  Yer la, dia dah ler bahagian ketenteraman awam, kalau kecoh apa-apa, team dia la kena gerak.. Pergh.. Sehari aku tak jumpa ayah aku.. Dia balik kejap tadi, tukar moto, tapi tak sempat gak nak bersua.. Aku ngah bukak posa time tuh.. ~~

Semoga ayah aku selamat la yer.. harap jangan la himpun dan buat kecoh-kecoh yer.. Nanti salahkan polis lak kalau kena masuk lokap.. tapi kalau nak tangkap, tak leh ramai-ramai, lokap kat sini sikit jer.. Yang pegi tuh aku usha tadi cam ramai jer.. Beratus agaknya..

Haap-harap Sg Petani sentiasa aman dan tenteram.. Jangan la kecoh-kecoh yer..


p/s: Entry nie bukanlah entry politik, aku tak sokong Kerajaan mahupun Pembangkang.. Aku sokong ayah aku dan pasukan polis jer.. :D

10 membebel dan merepek:

tutun tu hape????
hahaha!!!!11

ala.. baru nak over2 beriyerr.. dah kene komen tak ley politik time stdy nie ha..
insap seketika.. hahhaaa..
berapa rmai la tidoq lokap mlm nie yer.. huhuhu..

halamak.. Silap taip.. TURUN LA.. harap maklum..
*malas nak edit*

Farahin: hah.. takmo politik lagi la.. fokus study luh.. tanggungjawab kita still as student.. sebagai pengundi boleh ditangguh lu.. betol tak?? hehe

nak dgr anwar bg ceramah...huhu..
fahmi pn masi stdy, so no talking abot politic here,,huhu...

fahmi: haha.. study biaq habis lu.. ngan ilmu insyaAllah kita dah ble pikir yg mana betol yg mana salah.. time tu baru la best nk politik kan..hehe

How much you getting from advertlets? Is it good?

Anon: wow.. first anon ever..hehe.. thanks for visiting my blog.. erm.. i dare not say.. cause my blog is not famous as other blos.. but from what other bloggers said, if ur blog traffic is good, maintained, >100per day, then it is profitable.. as for my blog, only 20+ views per day, so the reults are minimum.. now, i only made rm 3.++ for 2months of usage..

sory for the lon explanation..:D

rasanya da kalau hez ckup umor nak ngundi pon..malas nak libat sal politik..sume xleh caye..hahaha..

Suhazli: Aish.. Dah cukup umo kena la undi.. tanggungjawab sbagai rakyat tuh untuk pilih pemimpin.. tapi habiskanla study dulu,.. :D

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More