LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday 25 July 2011

Band Muzik Bloggers

Assalamualaikum

Aku nie seorang yang suka berangan-angan.. Juga suka berangin depan dan belakang.. Opps, sila abaikan..
Sejak dua menjak nie aku berangan nak menulis lagu.. Munkin satu lagi parody, macam yang NIE dan INI..Agak-agak la kan, apa lagu best untuk dibuat parody? Erm kalau lagu raya M.Nasir, "satu hari di hari raya" aku parody jadi "30 hari kita berpuasa" ok tak??..

Haha.. Memang mengarut kan.. Ok la tuh..Impian boleh jadi kenyataan yer dak..
Sebagai penulis lirik , mestilah nak pilih penyanyi dan band terbaik untuk mendendanglan lagu tu kan.. So, kalau la aku pilih ahli band muzik yang terdiri daripada blogger-blogger, mesti best kan.. Mereka meletop di dunia maya, tak salah kalau kita letopkan mereka di dunia hiburan plak.. Erk..Macam salah jer ayat tuh.. Wat ever..~~




So, sapa agak-agaknya yang akan aku pilih??  Aku senaraikan kat bawah la..



1. Lead Singer / Ketua Band
--------APEL---------
Sora dia, pergh.. Taktau nak cerita macamna.. Sebab aku pun tak penah dengar dia perform pun.. Haha.. Tapi dia memang slalu nyanyi pun, untuk Kelab Kontemporari kat Universiti aku.. So, rasa2 nya sedap la kot.. Ngee..

2. Lead Guitar
--------SYAIMZ------
Sebab apa?? Header dia gambo pegang gitar.. So aku assume dia terer la main gitar.. Aku rasa takat lagu Starlight, Muse tuh dia ble bawak la..Paling kurang pon level-level Santana  kan..  No problem kan??

3. Bass
--------KERORO-----
Discovery channel dah dedahkan yang alien sememangnya pandai main bass.. Rasanya betol la kot..Harap2 dia tak plan bukan-bukan plak menggunakan band nie.. Dia kan penakluk..

4. Drum
--------GARY-----
Aku dengar dia nie kaki pukul kat sabah n sarawak.. Nanti dia turun Unimap habis smua dia balun.. Tapi takper, untuk mengekang keganasan dia, aku kasi dia pukul drum tiap2 hari.. Maybe ble tenangkan dia.. :D

5. Kompang
------SEMBANG KEMAS-----
Petang-petang, budak-budak laki slalu turun main futsal.. Dia training kompang ngan Zakri lam bilik.. Memang merdu.. Ramai awek jatuh hati ngan alunan kompang dia.. Siap ada yang dah tempah untuk dia main pada wedding day diorang lagi..

6. Backup Singer #1
-----ITIK KUNING----
Suara dia memang boleh dikagumi.. Dia jugak boleh rap dan buat bunyi itik.. Selain itu dia juga ada bakat membuat kui raya..

7. Backup singer #2
----DAUS SALIHIN-----
Dia selalu memekak kat blok kediaman aku.. Pasang lagu kuat2 pastu feeling sorang2.. Memang calon terbaik untuk peranan nie.. Hehe

8. Manager
------ KAK SUNAH------
Tugas manager adalah mengatur dan menguruskan band.. So, untuk menghalang dari band ini terpesong dari jalan yang lurus, Kak sunah adalah yang palaing sesuai.. Hehe.. Ke-Senior-an beliau memang diakui dan dihormati oleh para blogger lain.. Scary..

9. BodyGuard
------BEN ASHAARI------
Memang sesuai la.. Bila band dah femes, mesti ramai peminat.. Dengan adanya BA, smua fan dan kipas susah mati tak brani nak terhegeh-hegeh ngan band nie kan..Hahaha.. Ketulan menandakan ketakutan..Dengar crita dia ada tali pinggang hitam, blaja kungfu ngan wong fei hong..



p/s: kebanyakan benda kat atas aku reka ajer.. kalau terasa mintak maaf yer kawan-kawan.. Ngeee
p/s: kalau duet ngan Najwa Wawa Latif pun best nie.. hehehe

12 membebel dan merepek:

hahaha, bass satu!!

bodyguard tu best :P

Keroro: ahaks.. kalau ko main bass main2, aku pecat.. haha.. aku nak sama standard ngan Phoenix Linkin park tuh..haha.. style kot bdyguard band nie..hehe

apa nama band ni..?
kena la ada nama baru best...(^^,)

Ezad: A'ah kan.. tak tepikir lak aku.. erm... kena buat band meeting nie..haha

hahahhahahha!!!!
membuat kuih...kih3..

x leh blah SK...
badan kemain lagi..
sekali part kompang jer????
hahhahahha!!!!!!!!!!!

Nad: betol la kan.. hehe
SK training siang malam tuh.. jgn pekecilkan kemahiran kompang dier..hahaha

band tradisional ke hape ade kompang? hahahaha
boleh2, nanti aku tubuhkan betul2. haa aku tengah dalam usaha nak buat lagu nih. cehcehwahhhh!

*kuangsam kau, x penah tengok aku peform....

Apel: lepas nie ko ajak la pegi tengok ko perform.. insyaAllah aku pegi :D

Amira chan: nk join?? hntar borang pemohonan.. hehe.. ble men piano lak..haha

alololo comeynya donald duck tu nyayi...huhuhu

Nad: donald mmg kiut.. Nad kiut ker??

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More