LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday 18 July 2011

Keadaan Aku Sekarang Yang Kronik

Aduhhh... Lemah nya badan aku nie.. Lembabnya otakku berfikir.. Berat betol tangan nie untuk digerakkan..
Ya Allah.. Berilah kekuatan kepada hamba mu yang lemah nie.. Haihhhh


DevianArt



Assalamualaikum..

Rintihan di atas tu lah  yang selalu berlegar-legar di ruang koridor hati dan fikiranku..
Ehmm.. Sejak dua menjak nie, penyakit malas aku dah membuak-buak.. Dah tak lagi aktif seperti selalu..

Kalau dulu, asal masuk jer bilik, on intenet then tros bukak blogger dashboard.. Cek kalau2 ada follower baru.. Cek kalau-kalau ada komen baru.. Cek kalau ada entry best2 dari blogger lain..  Tapi sekarang, nak bukak intenet pun malas..

Kalau dulu, sebelom tidor mesti dah plan apa yang nak dikarutkan dalam entry untuk esok hari.. Mesti pastikan yang blogger lain tak post kan entry yang lebih kurang sama dengan entry aku esok.. Maknanya, dah semakin kurang jalan-jalan kat blog orang lain, sambil ngorat anak dara dan cari pasal ngan anak teruna lain.. Sekarang, nak bukak group-group yang blogger slalu ping entry diorang pon dah malas..

Haihhh.. Apa la nak jadi ngan aku nie.. Apesal la semangat ber-blogging aku nie macam dah pudar jer?? Adakah sebab banyak tenaga aku 90% dihabiskan untuk menyorak Malaysia dan Arsenal 13 Julai yang lalu?? Ataupun disebabkan aku memandu pergi dan balik dari SP ke KL tanpa henti dan tanpa tidor yang cukup.. Ataupun aku nie semakin tak semangat taktala bilangan follower yang tak bertambah mahupun kurangnya komen-komen pada entry-entry yang lepas.. Entahler..

Munkin semua itu hanya alasan semata-mata.. Memang diakui, aku seorang yang boleh dikelaskan sebagai seorang pemalas bebal, tatapi aku rasa kemalasan aku sekarang dah semakin KRONIK..  Kalaulah ada ubat untuk hilangkan kemalasan dijual di farmasi, konferm aku beli sepapan.. Tapi malangnya, pharmasist seluruh dunia masih belom jumpa formula untuk hasilkan ubat tu lagi..

Jadi apa yang tinggal untuk aku cuba untuk lupuskan kemalasan aku nie?? Hanya lah  D.U.I.T
Doa, Usaha, Istiqamah, dan Tawakal..  Itu lah yang akan aku lakukan sekarang.. InsyaAllah, modus operandiku akan berjalan macam biasa semula.. Doakan kan aku yer.. Amin..

Sekian
Wassalamualaikum

9 membebel dan merepek:

dapatkan rehat dulu.. nantia da la tu semangat blogging :D

rehat jap sehari dua, t smgt la tu.haa

freaky: thx bro.. smgat pudar tapi tak hilang gih.. hehe

apel: smngat lari, kito kejar.. haha

=)

okeh! sile semangat sekarg! h jadi followe nih..hihi..

camat kenalan!

(moge persoalan itu dijawab dengan jawapan bukan persoalan lagi ye..)

Aimie: burning... wa.. semangat lebih nie..hehe.. thx yer.. arikato..

kikiki..ups~ hahaha..ter UPDATE awal lebih dr entri awak kot..kiki...ha.xpe2..yg pentg jgn patah semangat!

sesame =)

aimie: hehe.. tak patah nyer.. titanium nie.. payah nak patah ..hehe
insyaAllah

wahh. sama. aku sampai tahap rasa macam nak delete blog -.- phuihhh.

nasib baik tak jadi. hhee

follow you :)

fatin: uik.. jgn delete yer.. sama2 la kita cari semangat tuh balik.. :D

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More