LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 23 May 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

Buzz. Buzz.. Goyang kepala goyang goyang..Buz.. Buzz

Bro Wacana: Sapa plak telefon aku malam-malam nih? Mengacau betol la..  Tengah layan Sudirman Cup nih..

SK: Wei.. Lu langsi lu mati..

Bro Wacana: Eh?? Apehal kau ni mamat? Nak promote cerita kongsi ker??

SK: Wei.. Lu diam.. Esok lu bawak membe-membe lu, gua bawak membe-membe gua, kita jumpa kita settle..Gua tak puas hati ngan lu.. Semalam lu lawan ngan gua, lu menang nasib aja tau..

Bro Wacana: La.. Kau ni mamat semalam tu ka?? Tak puas hati? Nak rematch? Tak dak hal.. Aku terima jer.. Kat mana nak jumpa ? Bila masa?

SK: Ok fine.. Esok lepas sekolah dekat stesen tren ERL..

Bro Wacana: Apasal nak lawan kat stesen tren, tak tempat lain ka??

SK:  Lu banyak cakap pulak.. Kalau takut cakap la.. Gua ada tuisyen petang tu.. Kena balik sebelum asar..Adeyaii.. Banyak songeh pulak lu nih..

Bro Wacana: Eh eh.. Rajin pulak kau nak pegi tuisyen ek?? OK.. Tak dak masalah.. Aku bawak membe aku, kau bawak membe kau.. Jumpa esok.. Cau cin cau ar..

Keesokkan harinya..
Kedua-dua kumpulan pelajar ini bertemu ditempat yang dijanjikan, berdiri bertentagan antara satu sama lain.. Tiada apa yang diucapkan antaa mereka, hanya bunyi tren ERL yang laju melalui sebelah mereka.. Setelah gerabak terakhir pergi meninggalkan merka, ...

Woushh.. Laju sungguh tren ERL nih..

SK: Wei lu.. Tau tak brapa lama gua tunggu lu kat sini? Lu kasi gua panass jer.. Adeyaii..

Bro Wacana: Kau rilek la.. Kelas PAFA Uztazah Sunah Mohammad habis lambat tadi.. 

SK: Whatever.!!. Lu dah sedia ka nak lawan gua? Ni ja membe lu? Macam Geng Bas Sekolah ja gua tengok..

Bro Wacana: Geng bas sekolah? Kurang ajar betol la mulut kau.. Korang tak kenal sapa kami.. Encik Bedak Sejuk, Sergent Keroro bagitau skit sapa kita..

Encik Bedak Sejuk: OK boss..Sergent Keroro, kau bagitau la

Sergent Keroro: Aku plak.. OK2.. Kami ni tiga orang dah lama pegang takhta kat sekolah kami tu.. Dah tiga tahun tak sapa pun berani lawan kami.. Stakat Serizawa dari Suzuran tuh kami belasah senang-senang jer.. Hehhh

SK: Owh.. Lu orang ingat lu orang kuat sangat.. Gua, Chegu Zubir ngan Dzuandiey, 3 orang kami dah pegang kawasan Hulu Selangor tu tau dak.. Bulan depan kami nak cabar Ketua Kampung Baru pulak.. Setakat Geng Bas Sekolah macam lu orang, kacang putih aja..

Bro Wacana: Ala kau ni.. Cakap banyak pulak.. Dah sedia ker belom.. Jom arr.. Gua dah tak tahan ni..

SK: Mai arr.. Gua dah lama sedia.. 

Perlawanan antara mereka pun bermula..

Bro Wacana: Nah !! Amik kau.. Mampos la kau lepas ni

SK: Cis.. Ambik balik.. Hah.. Ada bran? Mai la..

Bro Wacana: Brani kau.. Takpe.. Aku bagi pulak nih..


Chegu Zubir&Dzuandiey: Habiskan Bos !!

SK: Amik kau.. Sapa suruh tak makan.. Aku tarik..

Bro Wacana: Aduyai.. Tak nampak la pulak..

Chegu Zubir&Dzuandiey: Hahaha.. Bengong.. Kata champion skolah..

Sergent Keroro: Rilek lu.. Baru satu askar buah kena makan.. Wei.. Bos kitorang nie champion la, wakil sekolah Dam Haji tiga taun beturut-turut.. 

Chegu Zubir: Bos gua lagi power la der.. Pakcik-pakcik kat kedai kopi kampung gua tu semua dah kalah lawan Dam Hajji ngan bos gua.. Blah la lu..

_________________________________________________________________________________
Itulah al-kisah nyer.. Perlawanan Dam Hajji antara dua kumpulan ini diteruskan.. Sapa yang menang? Itu kita tak tahu.. Kalau nak tahu, tanyalah mereka sendiri..
_________________________________________________________________________________

p/s: Semua ni adalah rekaan semata-mata.. Jangan amik hati ngan penulisan aku nie yer.. Sapa nak lawan champion Dam Hajji, boleh la datang UTM, jumpa pengurus U-Team, Paob Mahadzir..

7 membebel dan merepek:

hahaha,nice!

lawan dam haji nrupenye XD

lorrr dam haji rupa nyer :P

kah3...

jumpa paob mahadzir,legend killer tuh.

wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

haiii salam perkenalan

rajinnyer mengarang citer

tapi apsal nama kite takde pon dalam watak tu, huhu

uishh men dan haji pun boleh ka.hahaha

@SK: Paob hebat .. hehe

@Lulu: Trimas.. X habis kretif lagi nih..hehe

@Cik cempaka: Sori ler.. Kebanyakan watak laki2..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More