LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 20 May 2011

Aku Nie Kedekut Ker ??

Assalamualaikum

Bersedialah untuk entry yang agak panjang dan merapu nie.. Pi sedia neslo dulu ker, buat maggi ker..

Ini luahan hati dan pemandangan aku saja .. Nie tak de kena mengena dengan sapa-sapa, samada yang masih hidup, mati atau yang belom lahir.. Sapa yang terasa mintak maaf la yer ..I'm sorry..

Cuber fikir dan imagin kan situasi kat bawah nie

Hang baru saja habih jawab paper final exam.. Darah muda dah mendidih nak release 'tension'.. Nak berseronok lah kiranya.. Hang pun ajaklah membe-menbe rapat kluar skali, pegi tengok wayang cerita orang putih.. 
Naik la kereta hang kan, sebab hang saja yang ada kereta.. Dah maju la katakan.. Orang lain still naek moto, wengg sana wengg sini, merempit lagi.. Ok fine.. Semua orang pun dengan sengihan manja nek la kreta hang.. Waktu dalam pejalanan nak keluar dari Universiti, hang perasan minyak kreta tak berapa nak ramai..

Ok.. Aku nak tanya.. Dalam situasi nie apa yang kamu, pembaca-pembaca sekalian akan buat?

1. Buat muka comel, kiut miut, walaupun muka legend, mintak sorang lima ringgit.. Sebagai "pampasan" sebab naik kereta hang

2. Kluar dari kreta, budget cool, pi kounter yang ada awek lawa tengah jaga tu, kluar dompet, bayar pakai duit sendri..

kalau aku mintak macamni, konfem orang bagi..hehe


Apamacam? Yang mana satukah kamu?
Yer, memang la kiter nie bebudak Uni tak banyak duit, pinjam PTPTN, yayasan, biasiswa bagai..
Tapi kalau aku lah, aku pilih option yang no.2 tuh.. 

Aku takkan mintak duit membe nak buat duit minyak.. Kalau membe tu baik hati, tinggi budi pekerti, nak bagi duit kat aku dengan rela hati takpe la juak, aku terima ngan hati dan poket yang terbuka..

Camni lah, aku berpegang dengan ajaran Islam dan ajaran emak bapak aku, orang yang memberi itu adalah lebih baik daripada yang memintak.. Betol ker ??

Bukan ler aku nak kata yang aku nie berada, kaya atau loaded, tapi lebih manis kalau kita tak menjual ikan (selfish) sesama membe-membe rapat kita kan ??



p/s:  Harga minyak dah naik kan? Pandai-pandai lah berjimat yer.. Peace yo !!

9 membebel dan merepek:

kalau macam ni tiap kali kluar ajak zarip.

naik keta zarip.

kah3.

kalo klua naik kete kawan pandai2 la share duit minyak kn...xkn la org 2 nk mintak...die pon segan..hehe

naik kete hang lah pasni,jimat duit :P

huhu. . .saya sokong ngn kawan2 yang komen ni. . .hmm. . .hehe. . .by the way. . .i like ur blog!!! <3 n dont forget to tell other friends to FOLLOW my blog!!!hehe. . .ok????

SK: bleh.. X dak masalah.. Masukkan nama hg dalam waiting list.. Hehe

@Ecah Ecot: Betol2.. I segan tau nak mintak ngan uolls.. Hehe.. GedikSs..

Sergent Keroro: Saya nak naik sarjen punya robot!! Kita tukar..haha

wei2.. follow Mr Lonely tu.. Dia puji blog aku tuh.. Hehe

nk stuju pon ada..tapi xnak stuju pon ada..pasni nk jual la kete aku tompang ko ye zarip bole?huhu :p

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More