LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 23 September 2011

Selesai Sudeyh Berpuasa Setahun

Assalamualaikum dan Helo

Amacam korang minggu nie?? Sehat??
Alhamdulillah..

First and foremost, aku nak ucapkan TAHNIAH kat kakak dan abang UTM, tak kira la bloggers atau pun tidak, yang akan meng-konvo-kan diri diorang esok lusa.. Congrats... Kim salam kat membe baik aku tuh, NC UTM...

Aku juga nak congrats kat sapa-sapa yang telah berjaya berpuasa selama SETAHUN.. Hohohoho.. Opppss.. Aku nie bukan buat ajaran sesat yer.. Memang betol, haram bagi seseorang muslim itu untuk berpuasa sepanjang setahun.. Konteks yang aku guna pakai di sini adalah sebenarnya merujuk kepada puasa di bulan Ramadhan dan juga puasa enam hari di bulan Syawal..

Mesti korang pernah dengar kan, ustazah atau ustaz anda beritahu, kalau puasa penuh di Ramadhan, diikuti dengan puasa nam di Syawal, orang tu seolah-olah berpuasa selama setahun... Wahhh.. Maknanya, puasa kita tuh bernilai setahun pahala berpuasa.. Best kan.??. Memey la.. =..=

Hah korang bila lagi?? Dah brapa hari?? Sempat ker?? Nasihat aku, jangan tangguh-tangguh, buat jer straight enam hari... Dah selesai, baru enjoy.. raya sakan la... Baru feeling habis attack umah terbuka membe-membe kan.. Hehehehe.. opppsss.. Kontrol nafsu yer.. ;p


Tu jer la nak koba...
I know.. Another sad sad entry, that i shouldn't really write about.. Trash

Ok fine.. Next entry is about facebooking = blogging: PART II


Wassalamualaikum





p/s: dah raya nie kena la men meriam buluh.. mana nak cari buluh kat UTM nie hah??

9 membebel dan merepek:

tahniah je x best...bagi bunge baaaru best..haha

ko pakai je tiang lampu kt tepi jln tu sbg buluh...ok pe.hahaha

amboi besar btol meriam buluhnyer bbanding ngan orang~

hihihi..dah lame tak tgk sop sontorian kan tu.

puasa enam. aku cuba habiskan minggu ni. insyallah.

**sketch apa yang ko buat.cepatla siap kitorg nak tengok.

weeeee
mekaseh2 junior kuuuuuu!
belajo ajen2 tawwww

usop the santorian! dulu lyn abis weh..hihihi
next entry psl facebooking=blogging? woah..bila tu..dah mcm bsawang je nih hihihi

ecah: tahniah jer la,,, duit tarak maa... hohooh



Aku: ko mmg sengal la... tiang lampu pon nak tibai ka?? hehehe


nuddyra: baru syiook.. ada fight.. ;p

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More