LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday 9 October 2011

Blogging = Facebooking :: part 2

Assalamualaikum dan hello

Uhuk-uhuk.. Berhabuk dah..Banyak benor spider-man web nie...  Pe cer perkhidmatan pembersihan power rangers aku nie..Tak buwat keja pembersihan ker??? Makan gaji buta ker?? Hehehehehehe...

Pandai-pandai nak salahkan orang lain plak yer... Sendiri yang malas online.. Adeiiii


Sebelom nie aku dah janji  nak tulis pasal tajuk kat atas tu kan??
Dah tengok part I ?? Kalau belom klik kat SINI... Kalau rajin komen la skit2 yer.. hehehe




Ok nak tanya la korang kan.. Dalam kita ber-facebook tu, apa elemen atau apps yang slalu kita guna atau main??? Taktau ker?? takper aku tolong list kan:

1.   Friends
2.  Chatting
3.  Poking
4.  Messaging
5.  Commenting
6.  Status updating
7.  Hacking... Erk <----- sila abaikan



Okeyh.. Dalam part one, aku rasa aku dah touchdown pasal no 1, 4, 5, dan 6 kan.. So kali nie aku nak sentuh skit pasal  nomboq 2 dan 3..


Waktu ber-muka buku tuh, korang rajin tak berchatting or poking orang ??
Kalau jawapan anda adalah ya, maknanya anda adalah seorang yang sangat lonely dan memerlukan perhatian, serta seorang yang sangat uka menggangu ketenangan hidup orang lain.. HAHAHA

Erk.. Tak lah.. Pikir positif yer.. Kalau korang slalu chatting and poking, maksudnya korang nie seorang yang peramah, mudah mesra, dan juga suka meraptkan ukhwah.. Kan kan..?? hehe

Dalam blogging world, slalunya blogger akan meletakkan widget Shout Box di sisi entry kan?? Fungsi nya adalah untuk meninggalkan jejak / link blog kita.. Tapi aku rasa tuh bukan tujuan sebenarnya kot.. Untuk aku, aku guna untuk berchatting sesama bloggers..

Yer aku tau, bukan nya 24/7 kita berblogging, tapi apa salahnya balas apa blogger lain tulis kan walaupun balasannya lambat.. Bukannya susah pun.. Lantak la kalau depa terbaca ker tidak kan..




Okeyh.. Eleman kedua= POKING.. Apa kemendernya poking nie?? Aku pon tak tau nak crita camna.. Sebab aku pun baru sekali dua mem-poking orang nie.. Yang aku tau, bila aku poking orang tuh, kat notti dia akan kluar pasal aku poking, dan slalu nya akan dibalas dia dengan mem-poking aku smula.. Erk.. Banyak benar poking nya.. Hehehe..

Contoh terbaik bleh aku tulis adalah berkenaan dengan BLOGGER nie, dia slalu poking kat blog aku.. Poking dengan cara tinggalkan jejak kat shoutbox atau commentbox aku.. Tapi bukan dengan cara yang biasa.. Dia akan guna nama samaran yang bleh menarik perhatian aku untuk menjejak kembali dia.. Kalau harinie dia shout pakai nama Lisa Surihani, lusa dia pakai nama Janji2manisMu, minggu depan pakai nama SayaPrasanCute, Miss Anonymous dan sebagainya... Bleh bayangkan tak?? 



Sapa tak kecoh kan kalau Lisa Surihani tinggal jejak kat blog kita kan?? Hehehehe.. So slalu la poking blogger lain.. Tapi AWAS.. Benda nie tak leh nak dibuat main.. Slalu nya buatlah dengan blogger yang betul-betul rapat dengan korang..



Tu jer la kot.. Aku nak olah banyak-banyak pon bukan nya hebat sangat.. Baru setangah tahun berblogging.. Dah la makin malas nak hupdate.. Adeiiii


Esok aku takdak kelas.. Free sepanjang hari.. Jadi malam nie aku nak terjah bloglisters aku, nak blogwalking besar-besaran, nak jana kan semula otak blogging aku yang dah lama tak servis......

Sekian
Sayonnara amigos
Wassalamualaikum

13 membebel dan merepek:

hati membeku mengingatkan..
kata janji manismu...ohhhh~~~

Nad: janji manis masam2 skit bleh?? hehe.. lalalala

lol..xlayan sgt la fb2 ni..hee...ade skdr syrt je...poking2 xlayang pun...heee

owhh men poke2 tu yew..kelakar laaa
xreti nak tarik perhatian blogger..CK slalu singgah n if entry best cam nie..CK komen..sebab CK suke mmbebel ^_^

hehehehe
dh terasa kebesaran BW die
sungguh lme x nmpak kamu
heeeee
jom berpoke2
hahahaha

Miss Soly: hoho.. ok la tuh ada fb.. skadar ada pon dah cukup.. jgn jadi macam stengah org tuh, addicted.. hehe


CK: komen la cara terbaik utk trik perhatian bloogger lain.. truskan .. hehehe


Kak Aimie: adeiii.. malas nak hupdate, macam nie la.. hohoho

weh lama gilos ko ilang!! we miss u kan!!

aku slalu login FB cuma buat yg 4,5,6 haha kalau yg no. 1 x bape minat sgt. aku turn off chat sbb x suke org chat ngan aku..bole camtu hahaha rimas weh..aku cuma turn on bila aku chat ngan kwn baik aku kat kuching..chat ngan 2 orang tu je..pastu off balik hahaha

amboi ko pndi je kt kitaorg retis. mn ade weh. sama jer mcm ko. tangan ke dada, mata ke ats hahaha

ko nak jd cam brad pit je ke beb? tom cruise xmo? beckham ke?hihihi hensem woh!!

psl hair style ko cdg tu, aku mmg ade plan nak buat tp bf aku x suke lak..dia kt pompuan lg lawo rmbut straight haha

lupe ckp, aku slalu p blog ko..kot2 ko ter update ke hahaha
aku risau aku termiss weh..pastu mn tau ko kata aku sombong mmg nak kena lempang laju2 hahaha
nsb ko br update hihi

saya buka fb pun sebab nak tahu update U dengan budak-budak kelas je. haha

haaaiiiiiii..lama nye hilang. we miss u.asyik ulag alik ke sini orang nya senyap je. xpe mgkin bz.

pasni aktif kembali. yeaahhh..selamat kembali. risau gak ko lama hilang. nanti tahun depan xdpt kad raya lagi. hahahha.

kalau ko pakai etude tu muke jadi lee min ho memang ajaib.

uhuk3...lmer tak dtg sini...berabuk la jugak.hoho

tu je ak nk tulis.hahaha :P

JUe: i miss u n hanie too.. hehe
tom cruise x hensem, jambu sangat.. haha


Hira: ok la tuh.. maknanya ko x adiicted sangat la.. hehe


Hanie: insyaAllah aktif smula.. wohohoho.. nk kad raya ko plak.. ;b


bukan retiss: ko nie sapa ek?? blog 99.7 serius ker?? ermmmm

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More